Att tävla som nybörjare

Jag har varit sugen på cykel längre och jag har varit sugen på att tävla länge. Tyvärr har självkänslan kommit i mellan och sagt ifrån. Jag har pratat lite om det innan i samband med cykling ihop med la lepre stanca och tankarna var liknande inför tävlingsstart. Ändå fanns suget där, suget inför att utmana kroppen och mig själv.

Många har senaste dagarna frågat hur det gick och om jag är nöjd. Jag är sååå nöjd med att jag vågade starta. Att lilla jag som knappt har cyklat i ett halvår stod på startlinjen två söndagar i rad. Prestationen i sig var inte det viktiga (även om tävlingshornen växte ut ibland) och jag visste att övning ger färdighet. Det har gett mig otroligt mycket att cykla med och jämte folk som är bättre än mig. Det har gett mig mycket att få pepp och tips av folk som är bättre än mig. Tack!

Jag är pepp på en ny säsong nästa år, en säsong som jag egentligen inte alls vet vad det innebär men som jag hoppas innehåller fler tuffa pass, flera lärdomar och flera tävlingar. För jo, jag tänker starta igen. Jag vet det stora målet för 2013 men hoppas på att kunna få cykla mycket mer än så!
Jag ser nästan alldeles för glad ut, kanske för att jag tyckte det var himla skoj!
Foto: Linnea Andersson

Kommentera

