Impingement

Det är vad som sitter i min axel, i m p i n g e m e n t. Osexigt, oskönt och svårt. Enkelt sagt kan vi säga att det blivit för trångt och att allting där inne retas och blir irriterat. När det vill sig riktigt illa är det jobbigt (tänkt mjöksyra) att blåsa håret eller måla mascara. Är det katastrof gör det ont när jag lyfter en vattenkokare. Det kan ha kommit av klättring där det ofta är händer över huvudet och därmed blir ännu mer ikläm, vilket är mest synd. Just nu är det bra. Kom på mig själv på jobbet idag med att ta ner en låda från en hög hylla och inte alls få ont. Heja!

Klättersugen har funnits länge, jag har verkligen saknat det. Idag fick jag äntligen köra igen. Och axeln känns faktiskt okej såhär efter. Heja rehab och flugvikter som jag har sysslat med senaste månaden. Just nu har jag bara pump i underarmarna, shit vad musklerna där har försvunnit.


Prylsport.. vad är det med mig och prylsporter? 

En reaktion på ”Impingement

Kommentera

