Rehab

Det är inte jättekul att vara begränsad i sina styrketräningsövningar. Sjukgymnasten sa att jag skulle ta i och lägga på vikt men antalet dragövningar är rätt begränsade och varianterna på dom också.

Igår körde jag det här:

  • Enbensböj i TRX
  • Jämfotahopp i TRX
  • Rodd i TRX
  • Backflies i TRX
  • Rodd i kabeldrag
  • Hantellyft med händerna framför kroppen och tummarna uppåt (hos sjukgymnasten klarade jag den utan vikt och halv rörelsebana. Igår 3 kg och nästan full rörelsebana!!)
  • Baksida lår i TRX
  • Sågen i TRX (värsta core-övningen jag vet!)

Jag blev irriterad på en kille som släppte vikterna rakt i golvet och när jag låg i ett par TRXslingor på golvet hördes och kändes extra mycket. Jag blev så irriterad att jag gick hem. Det händer inte särskilt ofta.

Kommentera

