Söndagsmorgon

Jag vaknade med halsont och fick ställa in det planerade passet me grabbarna. Surt! Jag gjorde en smoothie i hopp om att bli frisk snabbt. Jag blandade i allt nyttigt jag hittade hemma.

  • En apelsin
  • En näve fryst bladspenat
  • En näve frysta hallon
  • Två teskedar Reds 
  • En skvätt yoghurt

Jag tycker det är smart att ha lite blandade saker i frysen när det är smoothie-dags. Hos oss finns både banan, hallon, björnbär, mango och bladspenat. Det kan tyckas lite konstigt med bladspenat men en näve smakar inte så mycket men innehåller mycket nyttigheter. Att knacka i ett ägg är också ett bra förslag för att få extra protein. 

2 reaktioner på ”Söndagsmorgon

Kommentera

