Tävlingar, klubbtillhörighet och snor

När man är lite förkyld hinner man surfa lite. Jag har idag spanat in ett 10-tal tävlingsPM inför nästa säsong, lusläst både IKHP och Hallbys MTB-sidor och kollat in massa bilder från olika tävlingar.

Jag kan inte alls bestämma mig av jag vill köra. MTB eller landsväg. Långt eller kort.
Inte heller kan jag bestämma mig om jag vill tillhöra en klubb. Jag skulle vilja ha lite mer uppstyrd träning till MTB, men ingen av klubbarna har så mycket information om det just nu. Så då går jag på vilka som har snyggast kläder.
Andra saker jag funderar på är tävlingslicens och matchande kläder. Det blir nog en kaffe till nu på direkten!

4 reaktioner på ”Tävlingar, klubbtillhörighet och snor

  1. Då ska jag hjälpa dig på traven i beslutångesten…..;-). Långt eller kort, landsväg eller Mtb behöver du inte bestämma, ta ett eller flera lopp av varje istället och känn dig fram till vad som passar bäst. Klubb eller inte är beror lite på, engångs licens finns till sport/motions klasserna och då behöver du inte vara klubbansluten. För att få uppstyrd Mtb träning är det värre, både Hallby och IKHP har träning en eller två gånger i veckan men inte med ”tränare” i samma mening som ex fotboll osv, utan mer att träffas och köra tillsammans för att lära av varandra, alltså samma som Cykellistan.se och Le Lepre Stansa osv.
    Vill du bli bättre fort så skaffa egna kunskaper om cykling och träning (som du redan verkar ha) genom nätet och cykla mycket med alla möjliga olika, men framförallt våga fråga mycket och var påstridig på att följa med duktigare cyklister, ingen lär bli sur för att du frågar.
    Victor

    1. Tack för bra svar! Jag har redan märkt att cykling med bättre är utvecklande, och det är väl lite det jag tänker utnyttja genom klubbhäng. Annars får jag väl läsa på allt jag kan om cykling och komma på era pass på länge så ska jag väl iallafall bli starkare 🙂

Kommentera

