Återbesök hos sjukgymnasten

Idag hade jag återbesök hos sjukgymnasten. Jag var där för drygt 5 veckor sen och har sen tränat upp rörelsen riktigt bra i axeln och övat mig på att hålla ner axlarna ordentligt. Innan hade jag en ful ovana att dra upp axlarna vilket gör de trängre inne i axeln och därmed mer ökad risk för irritation. Under 5 veckor har jag övat på att hålla ner och bak axlarna. Det är inte lätt att lära gamla hundar sitta men övning ger färdighet som i alla situationer. I en början tejpade jag axlarna så jag skulle lära mig hur jag skulle hålla dom. Nya rörelsebanor som skulle präntas in.

Iallafall var sjukgymnasten riktigt imponerad idag. Både över mitt fokus när jag visade henne min utveckling i att lyfta armarna framåt och att jag kommit så långt i att hålla ner axlarna. Tyvärr verkar det som att jag spänner något annat på baksidan för att hålla ner så nu blir övningen att bara låta axlarna falla ner, inte tvinga ner dom. Annars är det fortsatt nötande i att stärka upp baksida axlar/rygg som gäller. Övningsförslag mottages gärna! Börjar bli lite lagom trött på 4 varianter av rodd och backflies…

20121126-181843.jpg

Kommentera

