Världens bästa hemmafru aka bihåleinflammation 2.0

Jag har alltså bihåleinflammation… igen… har lite grann förträngt det och trott att det blivit bättre. Igår kväll var jag på vårdcentralen och fick penicillin utskrivet men med order om att inte börja ta om jag kände mig bättre när jag vaknade. Hmm, kände jag mig bättre? Jo det gjorde jag. Jag har ännu inte hämtat ut penicillinet och hoppas slippa börja kuren. Sprayar på och har bestämt att jag kommer vara frisk på onsdag för då har jag fått tag på en spinningplats. Men vi kan väl säga som så att jag inte kommer öva mina handstand pushups närmaste veckan.

När man är lite hängig hinner man massa annat. Idag har vi i sann första advents-anda bakat massa onyttigt och gott. Hej och välkommen december, månaden vi äter mest socker på under hela året! Julgodis, lussekatter och pepparkakor. Det ska läggas till att jag faktiskt gjorde allt i sann hemmafrusanda med högklackat på fötterna. Senaste månaderna har bestått av gympaskor eller cykelskor så fötterna ska förberedas inför kommande festligheter. Någon träning blev det iallafall 😉

Jag gjorde väldigt goda GI-godisar. Inte för att jag bryr mig om dieter egentligen men det kändes bättre. Smält mörk choklad blandades med rostade nötter (en näve av chasew, mandel och valnötter), lite gojibär, lite hackade fikon och lite russin. Jag bredde ut det på bakplåtspapper, på med lite kokosflarn och lite rivet limeskal. Det går nog också bra med apelsinskal eller flingsalt istället.
GI julgodisLussekatterHF8Q7523

 

En reaktion på ”Världens bästa hemmafru aka bihåleinflammation 2.0

Kommentera

