Måndagkväll och Armstrong

Sen en tid tillbaka har vi på måndagar ätit vegitariskt, meatless monday. För oss har det varit ett rätt bra sätt att prova nya rätter och få ny inspiration. Och framför allt äta lite mindre kött. Igår bjöds det på linssoppa utan linser… lite miss i planeringen när det inte fanns linser hemma men lika bra blev det ändå.

Igår såg vi också en dokument utifrån om Armstrong. Även om jag inte tyckte dokumentären sa jättemycket var det intressant att höra lite vittnesmål. Jag har verkligen inte lagt mig i diskussionen som varit eller läst på eller för den delen brytt mig. Men igår blev jag faktiskt lite ledsen. En sån framsida för cykelsporten vars image bara rasar ner. För mig som tidigare varit ”icke-cyklist” så har det ju ungefär bara varit hans namn som känts till. Och om hans otroliga resa som cancerpatient… och om hans engagemang .. det känns rätt tråkigt när en sån mur rasar och blottar en fuskare. Tyvärr!

Då var den här dokumentären trevligare att se. Jag hoppas Wiggins är clean..

Kommentera

