Första skidåkningen

Igår åkte jag årets första pass längdskidor. Jag köpte skidor för ett par år sen och åkte mycket då men inte sen dess. Den här vintern blev jag sugen igen.Senaste veckan har jag kollat vallatips och rådfrågat alla jag känner. Det slutade ändå med att jag åkte upp till vallaexperten Tommy och fick mina skidor vallade.
Vi åkte ut till Hallby för att åka lite grann. Ganska snart insåg jag att grabbarna var galet mycket starkare än jag. Knäckt? Faktiskt lite.. Efter 2 km hade dom väntat in mig och tekniklektion väntade för mig och Victor. Vet inte om vi blev så mycket klokare men lite kanske. Vi körde varv på varv utan stavar för att lära oss. Sen var jag rejält slut och grabbarna ville åka lite till. Ett sista varv och min kropp kändes som mos.
Såhär dagen efter mår kroppen inte riktigt lika dåligt som jag förväntat mig. Det kanske blir ett eftermiddagspass iallafall.

20121216-090456.jpg

Kommentera

