#hälsohets

Så här på årets sista dag hör det till att lova saker inför nästa år. Nyårslöften kallas det och brukar inte alltid hålla så länge. Samtidigt som tidningarna skriver om att vi ska vara nöjda med våra kroppar så ska vi samtidigt gå ner 4 kg, tajta till kroppen och få synliga muskler. Varför denna hets? Kan vi inte bara få vara nöjda? Men istället känns alla så stressade över att det är dags att komma i nyårsklänningen och fixa beach 2013. Köp en större storlek istället om du inte kommer i klänningen, det är faktiskt inte världens katastrof.
Kan jag bara inte få äta vitt bröd utan att få konstiga blickar? Eller ta en fläskig kaka till kaffet bara för att jag vill? Nej, vi ska vara så jävla nyttiga! Jag vet vad jag bör äta, jag vet vad min kropp mår bra av. Du har ingen aning om vad som passar min kropp för alla är vi olika. Men istället ska vi gärna stå i ett led, alla mot LCHF, fullkorn och tajta kroppar.

2013 ska bli året då jag blir mer jag och står för mina egna val. Vill jag ta den där chokladbiten så ska jag göra det för att jag vill, och inte komma med någon bortförklaring i stil med ”jag unnar mig…”.

En reaktion till “#hälsohets

Lämna en kommentar